Inspecţia cârligului/tijei

INSPECTAŢI PREZENŢA SEMNELOR DE OBOSEALĂ PE COMPONENTELE ESENŢIALE ALE PODULUI RULANT

Ansamblul muflă cu cârlig al unei macarale este alcătuit din multe componente critice care sunt supuse sarcinilor şi solicitărilor în timpul fiecărui ciclu de ridicare. Deşi cârligele pot ceda din cauza suprasarcinilor sau a uzurii mecanice, acestea cedează cel mai adesea din cauza oboselii cumulate. De regulă, aceste defecţiuni pornesc de la o fisură datorată oboselii, apărută în tija cârligului. Tija cârligului care transferă încărcarea către muflă, este susţinută înăuntrul corpului muflei printr-un rulment rotativ şi alte componente mecanice care nu pot fi văzute fără a fi demontate.

Este posibil să nu fiţi avertizat în niciun fel în cazul apariţiei oboselii. Cedarea din cauza oboselii depinde de sarcină, nivel de solicitare şi numărul ciclurilor de ridicare. Aplicaţiile cu regim greu de funcţionare, schimbările de regim, suprasarcinile, echipamentele învechite şi utilizarea dispozitivelor de ridicare utilizate în cârlig reprezintă factori care pot contribui la oboseala cumulată.

Încercarea non-distructivă în cazul inspecţiei cârligelor

Konecranes utilizează diverse tehnici de încercare non-distructivă, cum ar fi lichide penetrante, particulele magnetice şi cauciuc magnetic, pe lângă inspectarea vizuală şi măsurătorile efectuate în mod normal pe durata unei inspecţii a cârligului. Cel mai important aspect este că mufla este complet dezasamblată. Apoi, componentele critice sunt examinate împreună cu tija cârligului, de unde pornesc majoritatea defecţiunilor cauzate de oboseală.

Video gallery