Istoricul Konecranes datează din 1910, când a fost înfiinţat atelierul de reparaţii pentru motoarele electrice KONE Corporation. De-a lungul anilor, Konecranes a cunoscut o dezvoltare preponderent organică, dar are şi un istoric solid în ceea ce priveşte achiziţiile.
Istoria Konecranes | |
---|---|
1933 | KONE Corporation a început să construiască poduri rulante electrice suspendate. La început, principalii clienţi erau din domeniul celulozei şi hârtiei, precum şi din domeniul industriei producătoare de energie electrică. |
1936 | Compania a început să producă palane electrice cu cabluri metalice. În 1947, la gama de produse s-au adăugat macaralele portuare. |
Anii '50 | Linia de produse a macaralelor portuare a cunoscut o puternică creştere în economia postbelică. |
1962 | KCI Konecranes a încheiat primul contract de întreţinere preventivă cu unul dintre clienţii săi. |
1973 | Compania începe să cunoască expansiunea internaţională şi face o primă achiziţie în Norvegia (Wisbech-Refsum). În 1983, compania îşi stabileşte prima platformă în Statele Unite (R&M Materials Handling) în Springfield, Ohio. În 1986, Konecranes achiziţionează o companie în Franţa (Verlinde), cu sediul la Vernouillet. (Un istoric detaliat al fuziunilor şi achiziţiilor este disponibil în secţiunea Informaţii investitori) |
1988 | În 1988, operaţiile cu macarale au fost organizate în divizia KONE Cranes a KONE Corporation. Din 1990, compania s-a concentrat puternic asupra stabilirii unei poziţii de lider în domeniul tehnic. |
1991 | Compania şi-a stabilit sediul în Marea Britanie, prin achiziţionarea companiei Lloyds British Testing, cu operaţiuni în Marea Britanie şi Australia. S-a lansat un amplu program de restructurare, care s-a desfăşurat până în anul 1994. Printre alte măsuri, numărul unităţilor de producţie a macaralelor s-a redus de la 19 la 4. |
1994 | KCI Konecranes a fost înfiinţată la 15 aprilie 1994, când KONE Corporation, un grup cu sediul în Finlanda, a fost listat la bursa din Helsinki, ca parte a unor modificări structurale care au implicat renunţarea la toate operaţiunile, cu excepţia producţiei de elevatoare şi vânzarea operaţiunilor diviziei de macarale. |
1996 | În 1996, KCI Konecranes a fost listată la bursa din Helsinki. KCI Konecranes este o companie cu un amplu acţionariat internaţional. |
1997 | În 1997, Konecranes a efectuat prima sa achiziţie în Germania, prin cumpărarea MAN SWF Krantechnik. KCI Konecranes a cunoscut o puternică dezvoltare organică în Germania şi a continuat cu numeroase achiziţii de consolidare în anul 2000. |
2002 | În 2002, KCI Konecranes a fost prima companie străină producătoare de macarale din China care a primit o gamă completă de licenţe de afaceri, inclusiv pentru import şi export. În acelaşi an, am reuşit să creăm un cap de pod în Japonia, încheind un contract de asociere în participaţiune cu Meidensha Corporation. |
2004 | Elevatoarele cu braţ şi încărcătoarele/stivuitore s-au adăugat la gama de produse prin achiziţia SMV Lifttrucks AB din Markaryd, Suedia. |
2005 | Achiziţia de către KCI Konecranes a diviziei de manipulare a materialelor a R.STAHL AG şi anume R.Stahl Fördertechnik din Germania, combină unele dintre cele mai puternice mărci şi cele mai inovatoare tehnologii din domeniul industriei macaralelor. Stahl este un jucător semnificativ în domeniul aplicaţiilor de ridicare specializate. |
2006 | KCI Konecranes a achiziţionat MMH Holdings, Inc şi şi-a extins gama de produse. De asemenea, achiziţia a creat noi oportunităţi de creştere în domeniul serviciilor de întreţinere, prin larga bază instalată de macarale MMH. |
2006 | KCI Konecranes a lansat o nouă strategie şi identitate principală de marcă, reorientată şi unificată, renunţând la iniţialele KCI din numele mărcii. În acelaşi timp, a fost lansat sloganul Lifting Businesses TM, care evidenţiază soluţiile şi serviciile de ridicare pentru creşterea productivităţii. |
2007 | Echipamentele de depozitare a containerelor în terminalele de stocare s-au adăugat la gama de produse Konecranes prin achiziţia tuturor drepturilor de producţie de la producătorul german de profil Consens Transport Systeme GmbH şi se începe producţia acestor echipamente de depozitare |
2007 | Konecranes îşi consolidează poziţia în domeniul service-ului pentru maşini unelte (MTS) achiziţionând companiile de service Kongsberg Automation AS din Norvegia, respectiv Reftele Maskinservice AB din Suedia. |
2008 | Konecranes şi-a îmbunătăţit participaţia la Meiden Hoist System Company Ltd (MHS) din Japonia, de la 49 la 65 de procente. Prin creşterea participaţiei la MHS, Konecranes şi-a propus să-şi dezvolte prezenţa pe marea piaţă japoneză a palanelor. |
2008 | Konecranes şi-a extins activităţile în Spania, prin achiziţia companiilor de macarale, palane şi service Eydimen 2000 S.L. şi Ausió Sistemas de Elevación S.L. |
2008 | Domeniul service-ului pentru maşini-unelte a fost extins suplimentar, prin achiziţii în Scandinavia şi în Marea Britanie. |
2009 | Konecranes a abordat un nou segment de piaţă, prin achiziţionarea a două soluţii de manevrare a sarcinilor cu sisteme cu şine de aluminiu şi manipulatori. |
2009 | Konecranes a introdus o macara industrială modelatoare de noi domenii industriale, SMARTON®, care poate reduce consumul de putere şi costurile de energie cu până la o treime. |
2009 | Konecranes a achiziţionat 65% din Sanma Crane manufacture Co. Ltd., unul dintre cei mai importanţi producători de macarale şi palane din China. |
2010 | Konecranes a anunţat şase achiziţii în domeniul service-ului de maşini-unelte (MTS) în Danemarca, Marea Britanie şi Statele Unite. |
2010 | Konecranes şi Kito Corporation (Japonia) au format o alianţă strategică. Konecranes deţine 24,4% din capitalul social şi din drepturile de vot de la Kito. |
2010 | Noul NearGuard System de la Konecranes, cu identificare prin frecvenţă radio (RFID), destinat încărcătoarelor/stivuitoarelor grele şi elevatoarelor cu braţ, a câştigat premiul IMHX Design 4 Safety din Marea Britanie. |
2010 | Cea mai compactă macara rotativă şi cel mai compact transportator de recipiente pentru combustibil uzat din lume au fost realizate de Konecranes pentru centralele nucleare. |
2011 | Konecranes a achiziţionat 100% din acţiunile WMI Cranes Ltd. (WMI). Achiziţiile au marcat un pas important în direcţia consolidării poziţiei Konecranes pe piaţa indiană. |
2011 | Konecranes a lansat o nouă cabină, cu o ergonomie deosebită, pentru macaralele portuare şi macaralele industriale de proces. |
2011 | Konecranes a lansat primele produse sub emblema serviciilor la distanţă TRUCONNECT®. |
2011 | Konecranes a achiziţionat 100% din acţiunile producătorului saudit de macarale Saudi Cranes & Steel Works Factory Company Limited („Saudi Cranes”). |
2012 | Konecranes a introdus noua generaţie de palane cu lanţ CLX, care reduce durata ciclului de lucru şi a întreţinerii, îmbunătăţeşte siguranţa şi eficienţa energetică. |
2012 | Konecranes a deschis un nou Centru de fiabilitate la Jingjiang, China. |
2012 | Konecranes a finalizat o gamă completă de opţiuni de alimentare pentru RTG, care include Hybrid Power Pack (bloc de alimentare hibrid), Diesel Fuel Saver (economizor de combustibil diesel), Cable Reel (tambur de cablu) şi Busbar (cuplă). |
2012 | Cabina Smarter Cabin de la Konecranes a câştigat premiul Fennia 2012. Aceasta este utilizată la macaralele EOT, la utilajele RTG, RMG, la echipamentele de depozitare a containerelor şi la echipamentele BOXRUNNER. |